فاجعۀ بشری سازمان یافته توسط ایالات متحده و ناتو ؟
ترجمه توسط حمید محوی ترجمه توسط حمید محوی

سریال سلاح های شیمیائی سوریه :

نوشتۀ پروفسور میشل شوسودوسکی

مرکز مطالعات جهانی سازی، 17 دسامبر 2012

منطقه : خاورمیانه

مضمون : تحریف خبری، جنگ، ایالات متحده، ناتو، نظامی سازی

La saga des armes chimiques syriennes: un désastre humanitaire orchestré par les États-Unis et l’OTAN?

De Prof Michel Chossudovsky

Global Research, 17 décembre 2012

Région : Moyen Orient

Thème: Désinformation médiatique, Guerre USA OTAN, Militarisation

Analyses: SYRIE

 

http://www.mondialisation.ca/la-saga-des-armes-chimiques-syriennes-un-desastre-orchestre-par-les-etats-unis-et-lotan/5315742

ترفند تبلیغاتی در مورد تهدید فرضی سلاح های شیمیائی در سوریه با الهام از گفتمان سلاح های کشتار جمعی در انبارهای صدام حسین به شکل فزاینده ای از چند ماه پیش به اینسو ادامه داشته است.

رسانه های غربی همصدا و بی هیچ مدرکی اعلام کردند که رئیس جمهور بشار الاسد «نا امید» و «ناکام» می خواهد علیه ملت خودش سلاح های شیمیائی مرگبار بکار ببرد. هفتۀ گذشته، نمایندگان ایالات متحده در مصاحبه با [ان بی سی نیوز] اعلام کردند که «ارتش سوریه بمبهائی را با گاز سمی (نورو توکسیک – گاز سمی که روی سیستم عصبی تأثیر مخرب دارد) مسلح کرده  و در انتظار آخرین دستورات بشار الاسد به سر می برند».

در حال حاضر دولت های غربی رئیس جمهور سوریه را متهم کرده اند که در پی تدارک و سازماندهی یک طرح شیطانی می باشد. طی این مدت، رسانه ها نیز با سرعت بالا دست بکار شدند. موجی از گزارشات تحریف شده دربارۀ سلاح های کشتار جمعی در ستون های خبری شبکه ها پخش شد، بطوری که ماه های پیش از حمله به عراق در مارس 2003 را تداعی می کرد.

سازشکاری رسانه ها که شاهد توسعۀ آن هستیم، بر این اساس است که «رژیم رئیس جمهور سوریه بشار الاسد  به پایان کارش رسیده» و «جامعۀ بین الملل» موظف است تا برای جلوگیری از مصیبت فاجعۀ انسانی به کمک مردم سوریه بشتابد.

«غرب بیش از پیش از سوریه می ترسد، زیرا به عنوان آخرین حرکت نا امیدانه ممکن است از سلاح های شیمیائی استفاده کند»

گزارشات اخیر نشان می دهد که دولت سوریه محاصره شده و در پی آماده سازی سلاح های شیمیائی برای بکار بستن آن [علیه ملت سوریه] است.

پس از دو سال جنگ داخلی و 40000 کشته، رویدادهای سوریه می تواند به اوج خونبار خود برسد.

سوریه (2012) در مقایسه با عراق (2003)

منتقدان ضد جنگ به شگل گسترده تشابهات ترفند سلاح های کشتار جمعی در عراق را نشان داده  و تأیید کرده اند که عبات بود از متهم ساختن دولت صدام حسین به ذخیره سازی سلاح های کشتار جمعی. تهدید فرضی سپس به عنوان توجیه حمله به عراق در مارس 2003 به کار بسته شد. پس از حمله، ترفند سلاح های کشتار جمعی در عراق به عنوان افسانۀ ساختگی بازشناسی شد و رئیس جمهور جرج دابلیو. بوش و نخست وزیر تونی بلر اعتراف کردند که «اشتباه بزرگی» بوده است. اخیرا اسقف دموند توتو صاحب جایزۀ نوبل صلح اعلام کرد که تونی بلر و بوش دروغگو باید در دیوان بین المللی کیفری لاهه محاکمه شوند.

سریال تخیلی سلاح های کشتار جمعی در سوریه فورا در کنتراست با مورد تاریخی مشابه در عراق قرار می گیرد. هدف «توجیه» جنگ تمام عیار بشردوستانۀ علیه سوریه نیست که سلاح شیمیائی بهانه ساز آن باشد. بررسی طرح های نظامی متفقین و به همینگونه خصوصیت پشتیبانی ایالات متحده و ناتو از نیروهای اپوزیسیون نسبت به آن چه علیه عراق 2003  و لیبی 2011 بکار برده شد رویکرد متفاوتی را نشان می دهد.

در واقع هدف ابلیس نمائی بشار الاسد است، ولی هدف در این مرحله اعلام جنگ تمام عیار از نوع «شوک و بهت» علیه سوریه نیست که در این صورا مستلزم اردوی هوائی تمام عیار خواهد بود. زیرا در شرایط حاضر، چنین طرحی بسیار مخاطره آمیز بنظر می رسد. سوریه سامانۀ پدافند هوائی خیلی مدرنی در اختیار دارد، و به موشکهای روسی اسکاندر مجهز است (متأسفانه تصویر این موشک را نمی توانم در این جا نمایش دهم) و علاوه بر این دارای نیروی زمینی قابل ملاحظه ای می باشد. عملیات نظامی از سوی غرب در عین حال می تواند به واکنش روسیه نیز بیانجامد که یک پایگاه دریائی در شهر بندری طرطوس در جنوب سوریه در اختیار دارد. از سوی دیگر، نیروهای ایرانی، پاسداران انقلاب در سوریه مستقر هستند و مشاوران نظامی روس در فرماسیون ارتش سوریه شرکت دارد.

اخیرا، در پاسخ به استقرار موشکهای پاتریوت ساخت آمریکا در ترکیه، سوریه موشکهای اسکاندر، ماخ 7-6 را از روسیه دریافت کرد که از آن برتر است. (مترجم : برای آشنائی بیشتر به فیلم منتشر شده در یوتوب نگاه کنید)

http://www.youtube.com/watch?v=F5zCzPzCiCE

تشریح

پچوارا - ام 2 سامانۀ پدافتد هوائی روس و مجهز به پرتاب شوندۀ زمین به هوای کوتاه برد است که برای تخریب خواپیما، موشکهای کروز، هلیکوپتر تهاجمی و اهداف دیگر در زمین یا در در ارتفاع پائین و متوسط بکار می رود.

سوریه قبلا نوع دیگری از «اسکاندر» را در اختیار داشت که نسبت به مدل جدید توان کمتری دارد، و به همین ترتیب سامانۀ موشکی ضد هوائی «پچورا 2 ام» را نیز در اختیار داشت.(تصاویر زیر را ببینید)

فیلم یوتوب

http://www.youtube.com/watch?v=C7U56BOfv7Q&feature=player_embedded

سامانۀ پدافند هوائی زمین به هوای روس، پچورا 2 ام در سوریه

جنگ غیر رسمی (نامتعارف)

در این مرحله، با وجود برتری نظامی ایالات متحده و ناتو، به دلایلی که پیش از این بر شمردیم، عملیات نظامی منظم یا متعارف امکان پذیر نیست. ولی جنگ نامتعارف به عنوان شیوۀ مطلوب مطرح خواهد بود. گزارشات متعددی تأیید کرده است که عملیات نظامی ناتو به پشتیبانی از نیروهای شورشی تکیه دارد و عبارت است از ساختار فرماندهی، سامانه های ارتباطاتی، استخدام، آموزش و گسیل سلاح های مدرنتر. بخشی از این طرح که به آموزش شورشیان مرتبط می باشد، توسط شرکت های خصوصی «مرسونری» انجام گرفته است.

با این وجود احتمالا می توانند اردوی بمباران هوائی محدودی را برای اهداف تعیین شده و پشتیبانی از شورشیان به بهانۀ وجود سلاح های شیمیائی ذخیره شده در انبارهای بتون آرمه ای، به اجرا گذارند. این عملیات قطعا با وجود توان دفاع هوائی سوریه مخاطره آمیز خواهد بود.

برنامۀ نظامی همآهنگ شده با «پشتیبانی دریائی و هوائی و علاوه بر این یک فرماسیون نظامی برای اپوزیسیون» از دستورات روز گردهمآئی «نیمه مخفی» در لندن بود که به ریاست ژنرال سر دیوید جولین ریچارد، فرماندۀ مرکز فرماندهی دفاع بریتانیا برگزار شد.

رؤسای نظامی فرانسه، ترکیه، اردن، قطر، اتحادیۀ امارات عرب و ایالات متحده در این گردهمآئی در لندن شرکت کردند. ولی هیچ بیانیه ای منتشر نشد.

 (Voir Felicity Arbuthnot,  Secret Meetings in London Plotting to Wage War on Syria without UN Authorization, Global Research, 11 décembre 2012.)

هدف از این گردهمآئی پشت درهای بسته در لندن (10 دسامبر 2012) پشتیبانی از ساختار فرماندهی نظامی منسجم برای نیروهای اپوزیسیون بود تا صفوف شورشیان را علیه  نیروهای دولتی متحد سازد. عملا، چنین امری موج تازه ای از سربازان مزدور را تحت نظارت نیروهای ویژۀ غربی که از هم اکنون در خاک سوریه هستند ضروری خواهد ساخت.

ارکستراسیون یک فاجعۀ انسانی؟

عنصر متشکل در مانور ایالات متحده و ناتو مسئلۀ بسیار مهمی است. ولی باید بپرسیم که نسبت این مانور با موضوع سلاح های شیمیائی سوریه کدام است؟

در حال حاضر، پیمان نظامی غرب نمی خواهد در رابطه با سلاح های شیمیائی که سوریه در اختیار دارد واکنش نظامی نشان دهد و جنگ تمام عیار راه بیاندازد، بلکه بطریق اولی شورشیان مخالف رژیم را آموزش می دهد که بتوانند از سلاح های شیمیائی استفاده کنند.

این برنامۀ تشکیلات نظامی تأیید شده، و از هم اکنون شرکت های خصوصی کارشناس فعالیتهایشان را آغاز کرده اند. این شرکت های خصوصی که به شکل پیمان کار برای پنتاگون کار می کنند، خدمات امنیتی و تأمین نفرات نظامی مزدور (مرسونر) را به عهده دارند.

«یکی از نمایندگان و تعدادی از دیپلماتهای عالی رتبۀ ایالات متحده در مصاحبه با سی ان ان اظهار داشتند که ایالات متحده و برخی از هم پیمانان اروپائی آنها برای آموزش شورشیان سوریه در چشم انداز حفاظت از ذخیرۀ سلاح های شیمیائی در سوریه، از پیمان کاران در زمینۀ دفاع استفاده می کنند (گزارش سی ان ان، 9 دسامبر 2012).

سناریوی هیولائی کاملا به طرح نظامی تعلق داشته، و به این معنا که وضعیتی ایجاد شود که تروریست ها در جبهۀ اپوزیسیون به مشاورت پیمان کاران غربی در بخش دفاع سلاح شیمیائی در اختیار داشته باشند.

منظور تمرین آموزشی در چهار چوب منع گسترش شیمیائی نیست. بر این اساس، رئیس جمهور اوباما اعلام کرد (خطاب به دولت سوریه) که « شما مسئول خواهید بود» اگر «شما» (یعنی دولت سوریه) بخواهید از سلاح های شیمیائی استفاده کنید، این عملیات سرّی چنین سلاح هائی را به پشتیبانی ایالات متحده و ناتو در اختیار تروریستها قرارداده است، یعنی مأموران ما در شبکۀ القاعده که النصرت (تصویر بالا را ببینید) یکی از مؤثرترین گروه های مبارز آن است و توسط غرب تأمین مالی شده و سربازان مزدور نیز در آن شرکت دارند. در چرخش وضعیت، جبهۀ النصرت، یکی از «مأموران اطلاعاتی» تحت سر پرستی ایالات متحده، اخیرا در فهرست سازمان های تروریستی در وزارت امور خارجۀ ایالات متحده به ثبت رسید.

غرب ادعا می کند که برای نجات مردم سوریه که زندگی شان از سوی بشار الاسد به مخاطره افتاده به پرواز درآمده است. در واقع، نه تنها هم پیمانان نظامی غرب از تروریست ها به انضمام جبهۀ النصرت پشتیبانی می کنند، سلاح های شیمیائی نیز در اختیار شورشیان «اپوزیسیون» و نیروهائی قرار داده اند که به شکل نیابتی برای آنها می جنگند.

مرحلۀ بعدی در این سناریوی هیولائی چنین است که تروریست هائی که در جبهۀ اپوزیسیون به خدمت ایالات متحده و ناتو درآمده اند، می توانند از این سلاح های شیمیائی علیه شهروندان بکار ببرند، یعنی واقعه ای که می تواند به فاجعۀ انسانی در تمام کشور دامن بزند.

در نتیجه پرسش کلی تر چنین است : چه کسی واقعا مردم سوریه را تهدید می کند؟ دولت سوری بشار الاسد یا اتحادیۀ نظامی ایالات متحده – ناتو – اسرائیل که نیروهای تروریست اپوزیسیون را استخدام کرده و آموزش داده اند؟

 نگاهی به تاریخ بهانۀ سلاح های شیمیائی سوریه

سریال سلاح های شیمیائی سوری از سال گذشته شروع شد. در آغاز اوت، پنتاگون اعلام کرد که «گروه های کوچک مجهز از نیروهای عملیات ویژه» را به هدف تخریب سلاح های کشتار جمعی سوری به سوریه اعزام خواهد کرد.

این یگان های ویژه به پشتیبانی «حملۀ هوائی دقیق» وارد عمل خواهند شد. هیچ حملۀ هوائی در دستور روز نبود.  پنتاگون هدف حملات دقیق را «تخریب سلاح های شیمیائی، بی آنکه در هوا پخش شود»  اعلام کرد، که بی گمان مسئولیتی خطرناک خواهد بود...

موضوع طنز آمیز چنین است که در آغاز این طرح ماکیاولی، ورود به خاک سوریه و عملیات هوائی نیروهای ویژۀ ایالات متحده، هدفش حمله به رژیم سوریه نبود. کاملا بر عکس. نیّت اعلام شده از چنین عملیاتی حفاظت از شهروندان علیه شورشیان «اپوزیسیون» بود و نه برای مقابله با نیروهای دولتی.

هیچ اتهامی علیه بشار الاسد مبنی بر این که با سلاح های شیمیائی قصد دارد به شهروندان سوری حمله کند، مطرح نشده بود. به گفتۀ پنتاگون، با چنین عملیاتی هدف این بود که اطمینان حاصل کنند که سلاح های کشتار جمعی سوریه که گویا بدون محافظت در پناهگاههای بتونی ارتش سوریه در سر تا سر کشور ذخیره شده، بدست شورشیان جهاد طلبی که علیه نیروهای دولتی می جنگند نیافتد:

طرح های پنتاگون بیشتر روی حفاظت یا تخریب ذخیرۀ سوریه که بدون حفاظت رها شده تکیه داشت و اظهار نگرانی از این بابت اعلام شده بود که این ذخیره ها بدست مبارزان شورشی یا شبهه نظامیان وابسته به القاعده یا حزب الله یا گروه های دیگر نیافتد.

پنتاگون در ماه اوت مدعی بود که سلاح های کشتار جمعی ممکن است بدست مبارزان آزادی «طرفدار دموکراسی» بیافتد، که توسط تعدادی از متحدان ایالات متحده استخدام و تأمین مالی شده اند : مثل ترکیه، قطر، عربستان سعودی، در پیوند با واشینگتن و مرکز فرماندهی ناتو در بروکسل.

در واقع، وزیر دفاع لئون پانتا دروغ های خودش را نفی می کرد. ماه اوت او از تهدید تروریستی حرف می زد و حالا بشار الاسد را متهم می داند. واشینگتن به قطع یقین می داند که اکثرت مبارزان آزادی در سوریه نه تنها از مزدوران خارجی تشکیل شده، بلکه به گروه های اسلامگرای افراطی تعلق دارند که نامشان در فهرست سازمان های تروریستی در وزارت امور خارجۀ ایلات متحده به ثبت رسیده است.

در عملیات سلاح های شیمیائی در سوریه، اسرائیل با ناتو و پنتاگون همکاری دارد.

متشکل ساختن تروریست ها برای استفاده از سلاح های شیمیائی

اگر دولت اوباما حقیقتا می خواست که این سلاح های شیمیائی «به دستان بد سرشت» نیافتد (به شکلی که پنتاگون در ماه اوت ادعا می کرد)، پس چرا «شورشیان اپوزیسیون سوریه» را آموزش می دهد که کنترل ذخائر سلاح های شیمیائی دولت سوریه را بعهده بگیرند، و با آگاهی به این امر که غالبا از سلفی گرایان و مبارزان وابسته به شبکۀ القاعده هستند؟

بر اساس گزارشات منابع آگاه، آموزش و تشکلات در زمینۀ سلاح های شیمیائی در اردن و ترکیه انجام می گیرد و حفاظت ذخائر و کار با مواد و انبار اسلحه را در بر می گیرد. بر اساس گزارشات یکی از نمایندگان رسمی، برخی از مقاطعه کاران در سوریه هستند و با شورشیان برای نظارت بر چند انبار کار می کنند.

ملیت مقاطعه کاران و مستشاران اعلام نشد، با این وجود نمایندگان اظهار داشته اند که نباید تصور کرد که همۀ آنها آمریکائی هستند. (سی ان ان 9 دسامبر 2012)

البته در این گزارشات هویت پیمان کاران در بخش دفاع معرفی نشده است، ولی بیانیه های رسمی نشان می دهد که آنها به شکل تنگاتنگ با پنتاگون قرارداد بسته اند :

تصمیم ایالات متحده برای بخدمت گرفتن پیمان کاران در زمینۀ دفاع و برای آموزش شورشیان سوریه در زمینۀ سلاح های شیمیائی خطرناک بوده و حاکی از نبود مسئولیت است. و اگر به دعاوی واشینگتن فکر کنم که روی کمکها و اسلحه از سوی متحدانش بین کشورهای عربی خلیج (مترجم : خلیج فارس) تأکید داشته است که تنها به شورشیان غیر مذهبی (لائیک) و معتبر تحویل داده شود(اگر چنین شورشیانی وجود خارجی داشته باشد)، ولی با توجه به نتایج عملی می بینیم که واشینگتن به هیچ عنوان قادر به کنترل چنین امری نبوده است.

از سوی دیگر این موضوع اتهامات اخیر وزیر امور خارجۀ سوریه را به شکل برجسته تری مطرح ساخت که مبنی بر آن ایالات متحده را متهم کرد که علیه رژیم سوریه به توطئه چینی دست زده و در مورد استفادۀ [واهی] از سلاح های شیمیائی و یا آماده سازی برای جنگ شیمیائی دولت سوریه را سرزنش کرده است.

«گزارشاتی که رسانه ها پخش می کنند موجب نگرانی است. ما به شکل جدی بیم داریم که برخی کشورها علاوه بر پشتیبانی از تروریستها، آنها را به سلاح های شیمیائی مجهز کنند، و بعد به دولت سوریه اتهام بزنند که از چنین سلاح هائی استفاده کرده است».

پرسش اساسی که در اینجا باید مطرح کنیم، چنین است : معنای واقعی این عملیات هیولائی سرّی کدام است؟ آیا این عملیاتی که ایالات متحده و ناتو در پی انجام آن می باشد، می خواهد از دستیابی و استفاده از سلاح های شیمیائی توسط ارتش آزاد سوریه جلوگیری و یا آنرا تشویق کند؟

گزارش زیر تأیید می کند که ایالات متحده و ناتو طرز کار با سلاح های شیمیائی را آموزش می دهند. آیا در این نوع آموزش تخصصی کار با محصولات شیمیائی ضرورت خاصی دارد؟ به عبارت دیگر، آنچه روی می دهد آیا چنین است که  از طریق پیمان کاران در زمینۀ دفاع، اتحاد نظامی غرب سلاح های شیمیائی و آموزش طرز کار با آن را در اختیار تروریستها قرار می دهد؟

با آگاهی به این امر که بخش مهمی از شورشیان سوریه متشکل از جهاد طلبان و گروه های وابسته به القاعده است، در نتیجه به هیچ عنوان شیوۀ مناسبی برای جلوگیری از استفادۀ سلاح های شیمیائی علیه مردم سوریه نخواهد بود. علاوه بر این، بسیاری از شورشیانی که در جبهۀ «اپوزیسیون» برای کار برد سلاح های شیمیائی آموزش دیده اند، همان افرادی هستند که جنایات متعددی علیه شهروندان سوری به ویژه قتل عام در شهر حوله را مرتکب شده و مدارک آن نیز موجود است.

وزیر امور خارجه روز شنبه اعلام کرد (پرس تی وی، 8 دسامبر 2012) که گروه های تروریست پس از تحت کنترل گرفتن کارخانۀ کلور سمی (در حلب) ممکن است سلاح های شیمیائی را علیه مردم بکار ببرند.

باید یادآوری کنیم که نیروهای اپوزیسیون برای سوء استفاده از سلاح های شیمیائی نیازی به کنترل ذخائر دولتی ندارند. چنین سلاح هائی از ذخائر غربی در اختیارشان قرار گرفته و می توانند به راحتی آن را در اختیار آزمایشگاههائی قرار دهند که در برنامۀ آموزش تخصصی در زمینۀ سلاح شیمیائی شرکت دارند.

روشن است که آموزش کاربرد سلاح های شیمیائی و دخالت شرکت های خصوصی مرسونر که با ناتو و پنتاگون قرارداد بسته اند موجب افزایش خطر می شود، و زمینه  را برای استفاده از سلاح های شیمیائی توسط نیروهای اپوزیسیون مساعد ساخته و در نتیجه می تواند به فاجعۀ انسانی در سطح ملی بیانجامد.

اتحادیۀ ایالات متحده و ناتو با این وجود در گردهمآئی «نیمه مخفی» در لندن (که 10 دسامبر گزارش شد) در نظر ندارد که روی خاک سوریه نیروی نظامی پیاده کند. نیروهای ویژه با شورشیان کار می کنند و عملیات را علیه نیروهای دولتی به پیش می برند.

در نبود عملیات نظامی در اشکال رسمی و متعارف، تکیه روی جنگ نامتعارف است. در این شرایط، یکی از چندین «گزینش [هیولائی] که روی میز گذاشته شده، فراهم آوردن وضعیتی است که تروریسها به سلاح های شیمیائی «دست بیابند»، یعنی واقعه ای که می تواند فاجعۀ انسانی را در تمام سوریه دامن بزند.

در حالی که چنین گزینشی نیازی به مداخلۀ نظامی ایالات متحده و ناتو نخواهد داشت، و در صورتی که به اجرا گذاشته شود، فاجعۀ انسانی زمینه را برای سقوط دولت سوریه فراهم خواهد ساخت، یعنی آنچه را که مدتهای مدید منتظر آن بودند : «تغییر رژیم».

الگوهای لیبی یا عراق به گزینش های فعلی تعلق ندارد. انتخاب استراتژیک اتحادیۀ نظامی غرب نشان می دهد که سناریوی احتمالی فاجعۀ انسانی است.

در منطق تبلیغات جنگی و تحریف رسانه ای، رئیس جمهور بشار الاسد به دلیل استفاده از سلاح های شیمیائی به عنوان مسئول مرگ شهروندان معرفی خواهد شد و پیامد این موضوع نیز به مداخلۀ نظامی ایالات متحده و ناتو خواهد انجامید.

ما بر این باور نیستیم که چنین گزینشی به شکل اجتناب ناپذیر تحقق خواهد یافت، ولی در برنامۀ ایالات متحده و ناتو چشم انداز مشخصی را می بینیم که عبارت است از گزینش شورشیان مسلح به سلاح های شیمیائی که می تواند به فاجعۀ انسانی بیانجامد.

چگونه می توانیم اطمینان حاصل کنیم که این گزینش هیولائی و دهشتناک حذف شده و کاملا به خاک سپرده شده است؟

چنین پرسشی باید در ابعاد گستردۀ رسانه ای مطرح شود. افکار عمومی باید علیه جنگی که ایالات متحده، ناتو  اسرائیل تدارک دیده اند بسیج شود.

پیش از همه دروغ سلاح های کشتار جمعی را افشا کنید.

با سازشکاری های رسانه های حاکم مخالفت کنید.

دروغ ساختگی طرح گسترش سلاح های شیمیائی در سوریه را افشا کنید.

این گزارشات را در سر تا سر جهان منتشر کنید.

بحث را به میدان عمومی ببرید. با جنایتکارانی که در مقامات بالا حکم می رانند مقابله کنید.

December 22nd, 2012


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی